‘Heb je weer zo’n business coach’. 

Ik zie je denken. Heb ook even getwijfeld hoor, of ik mijzelf businesscoach zou noemen. It’s in the name. Het roept zo’n hokje bij mij op, alsof het alleen maar gaat om zoveel K omzet, next level en salesfunnels. Dat hokje past mij niet zo. 

Marketing ervaring, dat heb ik wel.  Voor het geval dat je daar aan twijfelt. Hoeveel jaar precies? Even mijn cv erop naslaan, maar 15 jaar minimaal. Maakt me wel gelijk heel oud, nu ik dit schrijf. Al valt dat ook wel mee. 

Diploma’s op zak. En ja, ik sta ook met naam en toenaam officieel geregistreerd in een stoffig marketing register, bij Beeckestijn Business School. Klinkt wel weer chique. 

Ik weet dus wel waar ik over praat.

 

Ik kom met mijn voeten uit de klei. De Groningse klei. M’n ouders wonen er nog steeds. 

Inmiddels woon ik in Alkmaar. Samen met Jeroen. De liefde stuurt je gekke kanten op. Inmiddels 2 kids rijker. 

Nee, we zijn niet getrouwd. 

Al vliegt het onderwerp wel geregeld over tafel. De locatie weten we stiekem al. 

En vrienden hebben ook wel zin in een feestje.

Ik droomde vroeger helemaal niet van een eigen bedrijf. Maar nu heb ik er toch één. 

Ik zie marketing namelijk anders als anders. 

Geen content, volgens een template. VOL=VOL. Of kortingen, waarmee je jezelf in de uitverkoop gooit. Onderscheid je jezelf niet mee. 

Seen it all. In loondienst.

Ik kreeg nog een aanbod, om te werken voor een gerenommeerd marketing bureau in Amsterdam. En ja, ik heb getwijfeld, maar diep van binnen wist ik het wel. Ik kon mijn ei daar niet kwijt.

Succesvol groeien met je bedrijf gaat niet om méér doen of harder werken, maar het beste wat jij in huis hebt bij jezelf naar boven halen.

Het lef hebben om 100% jezelf te laten zien. In je bedrijf. In je marketing. Zonder concessies in al je creatieve ideeën. Af durven wijken. Opvallen in de massa. Gezien worden. Zodat jij klanten aantrekt… als een magneet. 

Maar toch, toen ik mijn eigen bedrijf begon, zat mijn mening ergens diep verstopt. Werden mijn dagen gevuld met alles waarvan ik dacht dat ‘nodig was’. Continu zichtbaar ‘moeten’ zijn. Betere funnels. Gratis weggevers met mind-shiftende inzichten. 

Veel. Van alles. Druk. Ik was moe. 

Het klopte niet voor me. Er zat méér. Mijn boodschap is groter. Het moest eruit!

Waar was IK gebleven in dit hele verhaal?

Ik voelde mij één van de massa, terwijl ik wist dat ik dat niet was…

Ik had mijn mening verstopt. Ik durfde het simpelweg niet écht op mijn eigen manier te doen. Uit angst dat het niet goed genoeg zou zijn. Alleen zou staan, en ik de tent wel kon opdoeken…

Opeens, gek ook hoe dat gaat, las ik online overal hetzelfde. Dezelfde woorden. Strategie. Het deed iets met me. En ik zag dat ik niet de enige was, die online niet ‘vol gas’ durfde te gaan.

We zijn vaak zo aan het zoeken naar wat ons onderscheid van de rest, terwijl je alles om te groeien met je bedrijf letterlijk al in handen hebt. Het is er al.

Ik geloof in de kracht van eenvoud. Dichtbij jezelf blijven. Richting kiezen. Positie innemen. Jezelf uitspreken, met een krachtige boodschap.

Het lef hebben om dat te doen. Opvallen in de massa. Op jouw unieke manier. En zo is mijn bedrijf Dare to Speak Up ontstaan. 

En oh ja, ik ben Nanda. Stuur me gerust een berichtje. Of volg me online. Vind ik leuk.

Neem contact met mij op

Heb je nog vragen of wil je graag persoonlijk met mij kennismaken? Vul dan onderstaand formulier in, dan neem ik binnen 24 uur contact met je op.